csütörtök, július 17, 2014

Ha már unjuk a rántott cukkinit...











.... akkor együk töltve!

Nagyon szeretjük, de egy idő után ráununk a rántott cukkinire, de mivel csak terem, csak terem, és egy évben egyszer lehet enni szezonális jellege miatt, hát ki kell használni.

Ezért készült töltött cukkini és padlizsán egyik nap.

Ha még zsengék, sem a padlizsánt, sem a cukkinit nem kell meghámozni.

A kettévágott zöldségek közepét szépen kivágtam, felaprítottam, és hagymás olajon megpirítottam.

A kis zöldségcsónakokat besóztam, különös tekintettel a padlizsánra: állítólag a só hatására "kidobja" kesernyés levét, ami tönkretehetné az ételt: töltés előtt csak alaposan le kell öblíteni.

A töltelék többi része készülhet darált húsból, apróra vágott löncshúsból (vagdalt hús), vagy a vega változat tejbe áztatott KF vagy teljes kiőrlésű zsömiből, zabpehellyel, apróra vágott petrezselyemmel, egy egész tojást beleütve (hogy összefogja a töltetléket.), esetleg aki félvega: darált heckből, egyéb szálkamentes halból, szejtánból, szójából is készítheti.

A húsos változatba is kell tejbe áztatott, majd kinyomkodott kenyér vagy zsömi, de tehetünk abba is zabpelyhet, KF zsemlemorzsát és egy egész tojást.

Akár húsos, akár vega, keverjük a töltelékhez a hagymás olajon megpuhult padlizsánt és cukkinit is.

Tetejét sajttal szórtam, és a látszat ellenére nem elégettem a kaját , hanem légkeverésesre állítottam a sütőt, hogy szép ropogós piros legyen a tetején a sajt, hát az lett. Alatta viszont puha és finom.

Szoó Judit2014.08.04 11:53:56
Uuu, ez is de jó, az a fahéj benne, tetszik.  Ezt is kipróbálom, ahogy megtettem a cukkinis spagettivel is: megerősíthetem, hogy tényleg nagyon finom és különleges az is: elsőre csak simán lesóztam, mert tudni akartam, milyen is a nyers cukkini íze minden mártás nélkül, és nagyon finom, más, mint az uborka, ajánlani tudom mindenkinek, ahogy Irén köleses töltött cukkinijét is.
 Info  Töröl
Zebi2014.08.04 11:46:31
Személyenként egy kisebb cukkinit félcentis karikára vágok, sózom, borsozom ( szines borssal). Serpenyőbe egy kanál kókuszzsírt teszek, ezen mindkét oldalukat aranybarnára sütöm. Személyenként fél csirkemellet csíkokra vágok, fűszerezem sóval, borssal, fahéjjal ( igen, azzal  )pici oreganóval. A maradék zsiradékon fehéredésig sütöm. Az egész kb. 20 perc alatt megvan és a vega koszt kivételével minden diétába tökéletesen passzol.
 Info  Töröl
Szoó Judit2014.07.17 18:08:23
Ó, de jó! Köszi szépen ezt a tippet is, magamtól soha eszembe nem jutott volna így enni! Ma elküldtem a tesómnak az összeset, mert már rá sem bírunk nézni, de két nap múlva megint lehet szüretelni, akkor kipróbálom! 

Még egyet tudnék belőle készíteni, cukkini tócsnit vagy pacsnit, az is nagyon finom, illetve lecsóba is szoktuk főzni, patisszonnal, padlizsánnal együtt (nagyobb kockára kell vágni, és épp csak egyet forralni a főzés végén, mert hamar szétmegy.)
 Info  Töröl
Judithb2014.07.17 17:49:31
Kedves Judit!
Probäld ki nyersen , nagyon finom!!!
Puculd meg , es vägd fel spagettinek ( Spiräl szeletelövel)
keszitshozzä 1 db avokädobol es 1 db mangobol tupmixgepben egy pici viz hozzäadäsäval kremet.
Ezt keverd hozzä a cikkini spagettihez!
Ha a cukkinit picit megsozod összeesik ugy mint a fött teszta, de ha nem nagyon finom ropogos lesz. Egy uj iz a konyhäban   
 Info  Töröl
Szoó Judit2014.07.17 12:04:28
Mmmm, valóban!  Nálunk (mikor még gyerek voltam), a töltött csirke töltelékébe került mindig csirkemáj és vágott petrezselyem, ettől volt olyan utánozhatatlan íze. Sajnos az én családom nem szereti a májat, semmiféle belsőséget, úgyhogy marad ez a lightos verzió. De ez a köles is nagyon jó ötlet, ki fogom próbálni!
 Info  Töröl
Sóthy Györgyné2014.07.17 11:56:42
Én még úgy is szoktam, hogy lepirítok hagymát utánna csirkemájat, teszek hozzá. Jól lepirítom és összekeverem főtt kölessel , meg fűszerekkel és így töltöm meg a cukkinit, amit kivájok (nyílván ehhez nagyobb cukkinit használok), majd a tetejére sajt, és tejföl. Valami mennyei!!
Irén

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése