péntek, január 16, 2015

Visszaszámlálás indul!

Az elmúlt hónapokban inkább hasonlított a blogom egy alkotószakkörre (kreatív munkák, versek, irodalmi témájú írások), ami nem csoda, hisz tél van. :) Ilyenkor az állatetetésen kívül sok mindenről nem lehet beszámolni gazdálkodás témában.

Még most is bőven van idő, míg el lehet kezdeni a palántaneveléshez szükséges magvetést, de azért az idő napról-napra közeleg, már a boltokban is megjelentek a vetőmagos zacskók, kerti eszközök, a szántóföldek szélén ott áll a felhalmozott trágya, lassan bújnak ki a krókuszok, szóval ha lassan is, de megint elindultunk egy új tavasz irányába :)

Engem is naponta foglalkoztat a téma, idén miből és mennyi legyen, mi mivel cseréljen majd helyet a veteményesben, hová kerüljenek az égig érő napraforgók, milyen vetőmag maradt tavalyról stb.

Muszáj kicsit nosztalgiáznom, mert már vágyom a kerti munkára, ezek a tavalyi képek - egyelőre! :)



Első saját nevelésű palántáimmal tökéletesen elégedett voltam, mind a palántákból, mind a termésből bőségesen tudtam ajándékozni is, olyan sok minden lett. 



Ez még csak a kezdet, májusra már úgy nézett ki az ablakpárkány, mint 
egy beltéri dzsungel :)

Deszkákból és lécekből szögeltem egy tartóállvány-félét, ami 
pont passzol az ablak belső párkányára, megnövelve így a helyet. 




2 megjegyzés:

  1. Mi is várjuk már. Éppen ezért vásároltam meg karácsonyra Férjnek ezt a könyvet: http://www.bosegkertje.hu/index.php/pelda-oldalak-2.html
    Nagyon jó és nagyon bio! :)

    VálaszTörlés
  2. De jó! Ez nekem is tetszik. Belelapoztam, a krumplitermesztésre én is végeztem kísérleteket tavaly, többet is: kipróbáltam azt is, amit itt megint láttam, hogy a krumplit csak a földre elszórni, szalmával betakarni. Azért nem derült ki, működik-e, mert a tyúkok többször is kiszabadultak és szétkapirgálták, megették az egészet :) A könyv is említi a Novodort a krumplibogarak ellen, kíváncsi lennék, hol lehet kapni, mert én tavaly már sehol nem jutottam hozzá, pedig szerettem, mert bio volt és hatékony is. Tavaly kézzel szedegettem őket, szerencsére nem volt sok.

    VálaszTörlés