csütörtök, február 19, 2015

Tavaszi feladatok

Jó rég nem írtam, hirtelen, egyik napról a másikra tűntem el innen.

Ennek egy oka van, hogy a grafomániámat más területen tudtam kiélni, és azt már észrevettem, hogy ilyenkor másra nem tudok koncentrálni, csak egy írásos munkára, úgyhogy ide már nem jutott ihlet, energia, kedv, idő. :)

Meg annyi, de annyi izgalmas tavaszi tennivaló van. A napokban sokszor volt már jó idő, és kicsábított minket a napsugár a kertbe. Mindig van mit csinálni, állandó napirendi pontom még mindig a kerítés javítása, befoltozok egy szakaszt, a libák kibújnak a másikon... Ha nem ők, akkor korábban a kecskék, vagy a kutyák

De szépítgetem a veteményes területét is, a libák nagyon szépen lecsupaszították, ami maradt (erősebb növényszárak, elszáradt kórók), azokat össze kell gereblyézni majd elégetni.

Megvettem már a paradicsom és paprika vetőmagokat is, palántaföldet. A tavaly megszerzett tapasztalat alapján a paprikamagokat elő fogom csíráztatni, hogy csak a garantáltan életképes mag kerüljön a tojástartó dobozokba. És mivel nagyon lassan csírázik a paprika, hamarosan neki is látok.

Nagyjából megterveztem, idén mi, hova kerüljön a kertben, lekerítek egy gyümölcsfás területet is, hogy szépen elkülönüljön a konyhakerti és gyümölcsös rész.  Nagyon foglalkoztat a gondolat, hogy a birtok hátsó részére akácost kellene telepíteni, gyorsan nő, szerintem szép is, és ezt a talajt kifejezetten szereti is.

Ez a kép 2009-ben készült. A kúttól balra van a szomszéd akácosa, 
csak abból lehet észrevenni, hogy ott vannak a kis támasztékok. 
Ma ugyanez az akácos hatalmas, legalább 5-6 méteres, belombosodott
fák sokaságából áll, és már évek óta ilyenek, ebből gondolom, hogy 
gyorsan nő, hisz látom :) (Fehér akácról van szó.)


Ez már egy tavaly nyári kép, férjem és a lányom nézegetik a frissen kikelt
kislibákat, mellettük jól látszódik a szépen megnőtt akácos.


Elől, a házhoz közel, de takarásban azért, akarok csinálni egy ruhaszárító területet, nagyon szerettem otthon is nézni (már gyerekkoromban), amikor a szél lengette a frissen mosott ruhákat a kertben, szerettem kintre teregetni. Vannak kinti, fém ruhaszárítóink, de sajnos a kutyák mindent megjelölnek, ezért vagy akkor lehet oda teregetni, amikor ők a kennelben pihennek, vagy mindent fel kell hajtani több rétegben, de akkor soha nem száradnak meg. Ezért fogok inkább egy magas ruhaszárító részt eszkábálni, szép fehérre festve. Ha kész lesz, és vállalható, majd megmutatom.


Aztán a tuják körül is meg kellett emelnem a kis kerítést, mert Mazsi, mint egy párduc, úgy ugrált át a korábbin, de ez elég veszélyes a tujákra, ha már ilyen szépen megeredtek, nem akarom, hogy Mazsi "jelölgetése" tegye tönkre őket.
Ilyen kis picikék voltak  
   80-100 cm kategóriába tartoztak, amikor
megvettük őket. Azóta három év telt el, némelyik már olyan magas, mint én, 
bár a lányom szerint azt a "magasságot" nem kihívás elérni. :)
Mindenesetre itt még csak csirkehálóval voltak lekerítve a kutyák
miatt, ez mára nem elég, így jött a héten a jól bevált síkháló. Feketére fogom festeni, 
és kidekorálom úgy, mint a hamis kovácsoltvas kerítésemet. 
Legalább az egység is meglesz a kertben. :) 


Közben a házban is mindig akad helyrehozni való: írtam már, hogy nálam az alapfelszereltség része a vizes hígítású "mindenre jó" fehér festék (Trinát Unitop Color család), mivel most fehérek a falak, ha csak kifröccsen valami, vagy elpiszkolódik a fal, netán az ajtók megkopnak, már veszem is elő, így mindig szép és gondozott minden. Hasonlóképpen a laminált padlót szegélyező díszléc (vagy mi) is erősen megkopott az évek alatt, de szintén lehet kapni festéket, végigmegyek az egészen, és máris nem lepusztult hatást keltünk.

Ha elmúlik a fűtési szezon, akkor átfestem a konvektorokat, lehet kapni speciális festéket, és a következő fűtési szezonig megint ragyogó hófehér.

Nagyon jó barátom az öntapadós tapéta is: a bútoraink calvados színűek, ezért ahhoz tudtam "igazítani" az ablakpárkányokat belül, és a régi fehér bútorokat. Nagyon szeretem használni, mert pillanatok alatt új köntöst kaphat bármi és teljesen más az otthon hangulata.

Aztán szeretném a két kutyát is meglepni egy-egy új házzal, hiába van nekik hátul, a közelünkben szeretnek lenni a bejárati ajtó előtt, úgyhogy ide a közelbe is kapnak egy otthont.

Az ilyenek nagyon tetszenek, bár az enyém nem ilyen lesz:)
További, hasonló aranyos kutyaház képek itt. 


Így nagyjából ennyi az oka, hogy mostanában kevésbé jegyzetelek itt: mindig van mit csinálni, most ezekben élem ki a kreativitásomat. :)

De azért itt vagyok és megvagyok :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése