szerda, február 04, 2015

Egy tanulságos és szórakoztató történet (persze csak utólag...)

Részlet Bernau Péter: Hivatalok hálójában című könyvéből, amely már PDF formátumban is letölthető a vadonatúj folytatással együtt - a jelenlegi feltételekkel február 10-ig. Számos vitás esetet vitt sikerre bankokkal, biztosítókkal, mobilszolgáltatókkal stb., hasonló gond esetén csak a neveket kell kicserélni a mintául szolgáló levelekben, és biztos a siker. smile hangulatjelSzámomra a mai napig ez az egyik legszórakoztatóbb történet (főleg, mert végül minden rendeződött, korrekt volt a posta), na persze amikor évekkel ezelőtt átéltük, nem voltunk ennyire feldobva, azonban az idő... smile hangulatjel


"Bernau Péter: A NÉGY NÉHA HÉT
- részlet a Hivatalok hálójában c., ügyintézési tanácsokról szóló könyvéből -
Ezúttal egy csomag indult akaratán kívül országjáró körútra. Felkutatása szombat délelőtt a lehetetlennel egyenlő vállalkozás volt. Egy jól irányzott, a megfelelő személynek címzett levél azonban ezúttal is csodát tett.
„Tisztelt Vezérigazgató úr!
Azonnali intézkedését és megrendelőm kártalanítását, illetve az enyémet várom el Öntől. Egy webáruházat vezetek, május 24-én csütörtökön délelőtt adtuk fel a CH 00 69125397 számú csomagot Start Plusz jelzéssel paksi megrendelőnknek. A Start Pluszért felárat, 1755 forintot fizettünk, az Önök üzletszabályzata szerint ez időgarantált csomag, amelynek a feladás másnapján meg kell érkeznie a címzetthez.
Esetünkben ez nem történt meg, május 25-én, pénteken megrendelőnk azt a tájékoztatást kapta, hogy csomagja Debrecenben van. Mivel mi csak pénteken késő este értesültünk a problémáról, szombat délelőtt telefonáltam Debrecenbe, ahol azt mondták, technikai hiba miatt éppen nem működnek a számítógépek, ezért nem tudnak utánanézni a csomagnak, hívjam fel a helyi elosztó központot. Ott azt mondták, hogy péntek délután a keresett csomagot elküldték a székesfehérvári elosztó központba. A székesfehérvári központot délelőtt 10-kor hívtam, aki felvette a telefont, kioktatott, hogy mit képzelek, ilyenkor ott nem dolgozik senki, nincs már ember, aki utána tudna nézni a csomagnak. Kérném, ha vizsgálódása során eljut a székesfehérvári elosztó központhoz, nyugtassa meg azt az úriembert, akivel beszéltem, és kérdésemmel rendkívüli módon felbosszantottam, hogy nem unalmamban hívtam fel, és nem provokálni akartam, hanem szerettem volna megtudni, hogy mi van azzal a csomaggal, amelynek már régen a megrendelőnél kellene lennie. (Egyébként romlandó élelmiszerről van szó, amelynek értéke 5600 forint, amikor a kártalanítás összegét számolják össze, ezt is vegyék figyelembe!) Gondoltam, megpróbálok Budapesten érdeklődni, hátha a számítógépes rendszerükből megmondják, Székesfehérvár után merre küldték tovább a csomagot, járt-e már esetleg Zalaegerszegen, Nyíregyházán vagy Sopronban, de az interneten feltüntetett vonalas szám hívásakor az automata bemondta, hogy ezen a számon a hívott nem kíván hívást fogadni. Szeretném jelezni, hogy nem országjáró körútra fizettük be a csomagot, hanem csupán azt szerettük volna, ha Hernádról a lehető legrövidebb úton eljut Paksra. Meglepne, ha kiderülne, hogy a két település között a legrövidebb út keresztül vezet Debrecenen és Székesfehérváron is. Természetesen, ha ezt be tudja bizonyítani, akkor minden munkatársától elnézést kérek!
Elvárom Öntől, hogy legkésőbb május 30-án, szerdán 15 óráig tájékoztasson arról, milyen koncepció alapján utaztatják körbe az országban azt a csomagot, amelynek egy nap alatt meg kellene érkeznie a megrendelőhöz? Milyen intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a telefonon érdeklődőket normális hangnemben tájékoztassák, különösen akkor, ha egyértelmű, hogy Önök hibáztak?
Gondolom, az természetes, hogy a Start Plusz szolgáltatásért kifizetett 1755 forintot visszafizetik nekem, illetve a megromlott étel árát is megtérítik, hiszen nem szolgáltattak semmit, az sem kérdéses, hogy amikor visszaérkezik hozzám a csomag, akkor nem kell kifizetnem az ilyenkor szokásos 870 forintos postaköltséget. Kérem jelezze, ha valamivel nem ért egyet, mert akkor a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság segít eldönteni az esetleges vitás kérdéseket! Várom tájékoztatását, mit tud felajánlani az üzleti hírnevem megsértéséért, illetve mit ajánl fel a megrendelőmnek, aki a péntek délutánját azzal töltötte, hogy megpróbálta kinyomozni, merre jár az a csomag, amelynek meg kellett volna hozzá érkeznie.
Bízom abban, hogy van annyi tekintélye, amely elegendő ahhoz, hogy munkatársait rávegye a pontos, megbízható munkavégzésre.
Gyors és rendkívül hatékony intézkedését, illetve az én minden részletre kiterjedő tájékoztatásomat előre is köszönöm!
Ezúttal olyan választ kaptam, amelyet változtatás nélkül jelentetek meg, mert én nem tudnám olyan szépen összefoglalni a tényállást, ahogy azt velem ismertették."

(Az igazgató válaszát és férjem arra küldött reakcióját megtalálod a Hivatalok hálójában című könyvében mely hagyományos, papír alapú kiadása mellett már PDF formátumban is elérhető, itt: http://szoojudit.hu/?modul=shop&k=10250 )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése