hétfő, december 08, 2014

Dekorálós hangulatban

A régóta gyűjtögetett és decemberben mindig előszedett dekorációink elkoptak, elhasználódtak, összetörtek, tönkrementek az évek alatt. 


Ezért idén újítottam, és csupa olyasmit, amihez  minden megtalálható volt itthon, semmit nem kellett külön vennem, csak már összeszedegetni a háztartásból vagy a kertből az amúgy is meglévő dolgokat.

Ezek születtek:

Az első két képen ugyanaz van, csak próbáltam úgy fényképezni (kevés sikerrel), hogy ne tükröződjön  és minél jobban látszódjon, miről is van szó. Ez egy nagy méretű befőttes üveg, kibéleltem ciprus ágakkal az alját és a hátsó falát. Beletettem egy fehér, vastag gyertyát, köré diót, néhány karácsonyfagömböt. A peremét akrilfestékkel lefestettem fehérre, maradék karácsonyi zsineget kötöttem köré, az üvegre pedig (nem nagyon látszik), ugyanezzel a festékkel hópöttyöket pettyegettem. :) (Ha pedig nem lett volna akrilfestékem, temperát használok, vagy a Trinát Unitop kolor családból a vizes hígítású fehér festéket, végszükség esetén maradék beltéri falfestéket - a lényeg, hogy valahogy mindent meg lehet oldani. ) Ez kinti dekorációnak is jó (pl. erkélyre, ablakpárkányra), de nekünk az otthonunkat fogja díszíteni, belülről. A Praktika magazin ez évi 12. számában láttam ilyet, az alapján készítettem. Gyönyörű, amikor esténként meggyújtjuk benne a gyertyát.



Ezt szintén terveztem egy ideje kipróbálni. Egy nagy méretű vizespohárba kisebb ágakat tettem, feltöltöttem vízzel, és a tetejébe "ültettem" a fémvázától megfosztott teamécsest. (Úszógyertya kellett volna, ami kb. akkora, mint a pohár szája, és maga alatt tartja az ágacskákat, de míg úszógyertya nem volt itthon, addig teamécses igen, ezért az lett.) :) Úgy találtam erre az ötletre, hogy képeket kerestem a neten, amikor megláttam ezt a fajta dekorációt, forrásként hozzá ezt az oldalt találtam. 

Ez pedig egy egyszerű levezetés: egy szép, vastag falú, oválisra gömbölyített, egyébként szögletes tálba állítottam egy hatalmas gyertyát, ciprus ágakkal díszítettem meg fél dióhéjakkal, és egy horgolt angyalkával, amiből egy időben többet is kaptam a kedves Olvasóimtól karácsony táján. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése