péntek, december 12, 2014

Gyerekszáj történetek

Amíg nem voltak saját gyerekeim, tesóméknál töltöttem nagyon sok időt, és teljes rutint szereztem a gyereknevelés, főleg gyerekgondozás terén: nem féltem megfogni a saját újszülött babámat, nem féltem fürdetni, hiszen négyszeres gyakorlatom volt mindenben. :) Sőt, valójában hétszeres, mert nyolc éves voltam, amikor megszületett az első unokaöcsém, majd a két fiatalabb is, 11 évesen már egy nyáron át felügyeltem a legkisebbre, tesóm gyerekei pedig csak ez után születtek. 


Sokáig gyűjtögettem a tesóm lányaival és egyszem fiával kapcsolatos "ő mondta történeteket" is, a kedvenceim következnek. 


1. Hajni

Ádám és Éva történetét olvastam fel nekik, a végén a hat éves Hajnihoz fordultam, meg tudja-e mondani, hogy hívták az első emberpár gyermekeit?
    Nagyon gondolkodott, de csak nem jutott eszébe, próbáltam segíteni:
    -Kááá....
    -Kábel! - vágta ki diadalmasan. :)

2. Bibi

Látogatóban voltam tesóméknál, vacsoráztunk. A három éves Bibi az ölembe akart ülni.
- Jó, de ugye nem vagy maszatos, mert holnap ebben a nadrágban akarok hazamenni - mondtam neki.
Elkerekedett szemekkel kérdezte:
- Miért akarsz te az én nadrágomban hazamenni?! :)

3. Bogi

Ő is három éves volt (nem ikrek Bibivel, csak mind a ketten voltak három évesek) :)
Nálunk nyaralt, reggel volt, én nem nagyon akartam még felkelni (18 éves voltam, nyári szünet volt, örültem, hogy vége a giminek - egy életre). Újra meg újra szólongatott, mindig mondtam, hogy jó, még egy kicsit fekszem, aztán megyek, és persze nem mentem. Közben a takaró félig lecsúszott rólam, a hálóing meg kissé fel, láthatóvá téve már akkor is meglévő rubensi idomaimat. Bogi pedig mind a három évével bedühödött:
- Főzzél kakaót, s.gges! :) :)
Félálomban is röhögtem, és mivel ilyen bájos felkérésre nem lehet nemet mondani, felkeltem és főztem neki kakaót. :)

4. Dani

Pici volt még, 2-2,5 éves legfeljebb. Míg főztem, a közelben ült a pulton. Elmélyülten figyelt egy üveg ásványvizet hosszú perceken át, közben csak ennyit hallottam időnként:
-Eee-butt... Eeee-butt.
Míg megértettem, hogy a vízben szétpattanó buborékokat figyelte, és nyugtázta, amikor egy- egy "kidurrant", eltűnt:
-Elbújt...elbújt...

:)

Ez egy kb. 20 éve készült fotó róluk, talán ezért már 
nem nyírnak ki, hogy megmutatom. :)
Elöl ül a legidősebb, Hajni, mellette a legkisebb, Dani. 
Hajni mögött áll (vagy ül a háttámlán) Bogi, mellett Bibi 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése