szerda, július 01, 2015

Flashmob

A Flashmob  kifejezéssel néhány napja találkoztam életemben először.

Ez egy olyan önálló műfajú előadás, melyet nem egy hagyományos színházteremben, megvásárolható jegyekkel belépve nézhetünk meg, hanem hosszas szervezés után az alkotók váratlanul, rajtaütésszerűen adják elő közhelyeken, utcán, tereken, zárt térben, intézményekben is, bárhol, meglepve (és persze valamilyen szinten bevonva) a gyanútlan járókelőket, jelenlévőket a spontánnak tűnő művészi megmozdulásba. Mely persze csak a nézőknek tűnik spontán "összedobott" produkciónak, valójában hosszas gyakorlás, szervezés, sok próba előzi meg. Az előadás lehet ének, tánc, próza, jelenet, bármi.


Ez tehát a Flashmob :) Megint tanultunk valamit, én legalábbis biztosan. :) (Mondjuk mikor itthon tartottam egy rögtönzött közvélemény-kutatást, picit abba a hitbe ringatva magam, hogy most tágítom családom látókörét és mutatok  nekik valami újat, cseppet letaglózott, hogy kapásból rávágták és sorolták, mi is az a flashmob... A 9 éves Marcikámat már nem kérdeztem meg, mert azt a megaláztatást :) :) már nem tudtam volna elviselni, hogy még ő is tudja. Hiába, a bezárkózott életnek ára van (de inkább kevesebbet értesüljek a világ jó dolgairól is, mint hogy naponta borítsák rám a hírek a "megölte-leszúrta-felrobbantotta-kivégezte"-szemetet...)

Hogy jobban értsük, pár klassz videó példaként.

Jó szórakozást! :)


Ez is szenzációs: 



Van magyar is :) 



Nem is egy: 


Ebből pedig több ezer, lánykérős. Ahogy látom, azért ez a téma a legnépszerűbb.

Egy aranyos a sok közül:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése