vasárnap, május 09, 2021

KENŐS PIZZA

 Hónapok óta eszem vagy reggelire, vagy vacsorára, mert egyrészt csak 5 dkg liszt kell hozzá, mégis olyan sok lesz belőle, másrészt annyira gyorsan elkészül! Nem kell dagasztani, keleszteni, várni, csak kikevered, felkened, és már sütheted is! 😀










     
A recept nagyon egyszerű:
5 dkg "liszt" (zabpehelyliszt, KF alap, KF kelt, csicseri, kölesliszt....)
1 egész tojás
só a tésztába
kevés víz, de ez annak a függvénye is, teszünk-e bele "no carb rost sütőmixet" is? Ha igen (én szoktam, ha épp van itthon, mert még több lesz a mennyiség....), akkor kicsivel több víz kell bele, mint nélküle
1 kis kanál sütőpor
Fél deka (5 g) friss, vagy egy kis kanálnyi instant élesztő
kicsi fruktóz (az élesztő miatt...)
1 evőkanál olvasztott zsiradék
Azért van benne sütőpor is, élesztő is, mert egyszerűen így a legfinomabb. Nem kötelező így csinálni, de valahogy csak sütőporral "nem olyan". Ahogy csak élesztővel sem. És zsiradék nélkül sem az igazi. Ki kell próbálni persze, hisz nem mindenki ízlése egyforma. 🙂
Minden hozzávalót összekeverek, és a vizet csak óvatosan adom hozzá: kenhető tésztát kell kapni. Kenhető, de még nem folyós, lágy galuskatésztához hasonlíthatnám. A fotón szerintem egész jól látszik, hogy ez egy könnyen, jól terülő tészta, és helyenként olyan vékonyra kentem, hogy szinte átlátszik a papír, de az nem baj, mert a térfogatnövelő anyagoknak hála szépen meg fog nőni.
Rákenem a sütőpapírra tetszőleges alakzatban és vastagságban. Ha vastagabb, a tészta is kelt tésztásabb lesz. Ha vékonyabb, nagyobb méretű pizzát kapok cserében. 😃 Az első sütés után fogjátok látni, legközelebb milyen vékonyra-vastagra érdemes kenni.
Az én kedvencem a szardíniás-pepperónis változat ☺️😁 (nem vagyok terhes pedig....) 😃, de valamiért ez annyira ízlik. Foltokban szoktam kevés joghurtot vagy híg tejfölt pöttyözni a tésztára, arra halmokba rakom a halkonzervet, rászabdalom a pepperónit, végül egy kis reszelt sajt. Most amolyan nemzetek eledele lett, mert dobtam rá egy kis friss, füstölt házi kolbászt is. 😅 De bármit lehet amúgy, amit pizzán szívesen látunk.
Én kb. 20 percig sütöm 200 fokon, azt szeretem, ha a szélei ropogósak, belül tésztás, puha. Bármennyire is furcsa, ha csak 5 dkg lisztből készül (no carb nélkül), még akkor is annyira kiadós, hogy én jól tudok lakni vele, az pedig már jelent valamit. 😂
Próbáljátok ki, nagyon gyors, nagyon könnyű, nagyon finom! 🙂

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése