2013. november 18., hétfő

T-Tapp - 10 napos kihívásom eredménye


(A cikk hatására sokan kedvet kaptatok a tornához, de hozzám hasonlóan mindenkiben számos kérdés van, hogyan is kell helyesen végezni a gyakorlatot, vagy van-e hozzá magyar segítség? Ebben Anna az illetékes, mindenkinek nagyon szívesen segít, kérlek, ha részletes segítséget szeretnétek kapni tőle a gyakorlatokat illetően, és sem a nála letölthető ingyenes e-bookban, sem az oldalán nem találtok kellő infót, kérdezzétek közvetlenül őt: Szabóné Szanyi-Nagy Anna: tappanjvelem kukac gmail.com.) Másfél héttel ezelőtt bemutattam nektek egy újfajta mozgásformát (katt ide az előzményekért!) ami most kezd ismertebbé válni talán Magyarországon. Még mindig leginkább angol nyelven érhető el, de mivel hazánknak is megvan már az első hivatalos T-Tapp edzője Szabóné Szanyi-Nagy Anna személyében, szerintem előbb utóbb magyar irodalma és főleg képanyaga is lesz ennek a tornának.

Anna oldaláról ingyenesen letölthető egy e-book (kattints ide, ha szeretnéd letölteni, aztán persze gyere vissza) :) melyből nemcsak megtudható, mi is ez a T-Tapp, hanem kapsz vele egy linket is egy videóról, mely tartalmazza az első 10 napos kihívást. Engem elsőre nagyon felvillanyozott a dolog, egyrészt a mozgássorozat is pont nekem van kitalálva: egy helyben állva, mindenféle ugrálás nélkül lehet végezni és a ritmusérzék totális hiánya sem jelent akadályt:) Napról-napra tudsz fejlődni, de ami a legjobb, hogy egy alkalommal mindössze három percet (igen, három) kell tornával töltened, és ezt naponta négyszer megtenni. Szokásomhoz híven gondolkodás nélkül belevágtam, és túl is vagyok az első 10 napos kihíváson.

Annától rengeteg segítséget kaptam (és mindenki más is megkapja, aki ír neki), részletesen elmagyarázta hogyan kell megcsinálni egyáltalán az alapállást, hogyan kell végezni helyesen a gyakorlatokat.

Amiről az e-bookban nem találtam infót, de nyilván számomra különös jelentőséggel bír, az az étkezés volt, ezért arról is érdeklődtem. Az a szuper hírem van, hogy ez a pár perces torna akkora újdonság a szervezet számára, hogy épp elég azt feldolgoznia, ezért az első hónapban nem is kell változtatni az étkezésen. Én a saját elveim szerint eszem, tehát nem is nagyon lenne mit változtatni, és mindenképp újabb pluszpont a szememben, hogy nem kell egy újfajta őrület miatt mindenféle tengeri moszatokat vagy turmixokat beszereznünk, hanem egyszerűen csak be kell építeni a tornát a már jól kialakított, megszokott hétköznapjainkba.

És akkor az eredmények, hiszen emiatt írok! Itt centiket és nem kilókat mérünk, hiszen folyamatosan izmosodik, alakul a test a gyakorlatok hatására. Én nem mértem meg mindent (bordák alatti rész, mellkas), tehát ezek az adatok hiányoznak az átlagolásból, de még így is 10 nap alatt, pusztán azzal, hogy naponta négyszer lezavartam egy három perces gyakorlatsort (egész pontosan minden alkalommal két sorozatot), összesen 13,5 centit karcsúsodtam! Ez fantasztikus eredmény szerintem, futással meg semmivel nem tudtam 10 nap alatt ilyen eredményt elérni, pláne nem úgy, hogy nem figyeltem nagyon szigorúan oda az étkezésemre.

A kihívások sokféleképpen variálhatók. Lehet időtartamot is növelni, vagy sorozatszámot, illetve ahogy nézem, vannak nehezített gyakorlatok is, de szerintem érdemes tökéletesen elsajátítani az alapokat, és az alapkihívásnál maradni, míg tökéletesen nem megy, aztán onnan lehet továbbfejlődni, "trükközni" :)

Én most annyit módosítottam, hogy a következő héten már nem kettő, hanem három sorozatot végzek egy-egy alkalommal. nem akarok túlzásba sem esni, olyat bevállalni, amit aztán feladok, mert túl megterhelő, haladok szép lassan, míg a megfelelő izmokat meg nem erősítem a továbblépéshez.

A tornát bárki elkezdheti, korra, nemre és bármiféle állapotra való tekintet nélkül:még kismamák is, amíg csak jólesik és nem okoz problémát.

Saját tapasztalatból szívből ajánlom mindenkinek, aki szívesen feszegeti a határait és az élet minden területén kedveli a megmérettetéseket:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése