vasárnap, március 23, 2014



Palántatűzdelés, pikírozás - szobából egyenesen a hidegfóliába 2. rész






Ötletnek jó volt, sőt kiváló, csak a gyakorlatban nem működik, sajnos. A kis palánták, amiket rögtön a szobából a hidegfólia alá tűzdeltem, bele a földbe, nem is cserépkékbe, kb. egy hét után elpusztultak, már ami a paradicsompalántát illeti. De a brokkoli és a karfiol sem jobb, ugyan azok nagyja megmaradt, de szerintem a nappali meleg miatt a szellőztetés ellenére is hőgutát kaptak, a levelük széle száraz volt, ez így sajnos nem megy.

AZt akartam a legkevésbé, hogy ezer darab kis pohárkával legyen tele a szobai ablakpárkány, de nem maradt más választás, ha palántákat akartam, akkor kénytelen voltam ezt valahogy megoldani, megoldottam Lásd az erre vonatkozó bejegyzést.

Utóirat 2014. május 18-án:
tévedtem, nem pusztult el minden kitűzdelt növényke a hidegfólia alatt! Valóban úgy tűnt, hogy nem is látszódnak, elhaltak, de nem, valahogy átvészelték, rejtőzködve, mert ahogy egyre trópusibb lett a hőmérséklet a fólia alatt, meglepve vettem észre, hogy mindenből maradt: paradicsomból, karfiolból és a brokkoliból is! Májusban, amikor kiültettem őket szabadföldbe a fólia alól, elképesztően erős és fejlett, egészséges, hatalmas palántáim lettek, konkrétan a paradicsomnak olyan vastag a szára, mint a hüvelykujjam, erősek a hajtásai és vastagok, ilyet még nem láttam. Az egyik legszebb palánta lett, amit neveltem, a szobaiak meg sem közelítik.

Jövőre akkor egy olyan kísérletet fogok tenni, hogy nem rögtön a hidegfóliába tűzdelem őket, de néhány hét erősödés után mégiscsak kiviszem őket a hidegfólia alá (csak pár darabot), és lássuk, mi történik? (Hamarosan bizonyítékul szolgáló képet is teszek fel, jelenleg az özönvizes időjárás meggátol a kép készítésben.) (Azóta felkerültek a képek is.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése