vasárnap, március 23, 2014



Palántatűzdelés (pikírozás) a szobában






Eredeti tervem az volt, hogy a szobában kikelt kis palántákat egyenesen hidegfólia alá tűzdelem, így megússzuk, hogy hónapokon át úgy nézzenek ki a szobai párkányok, mint egy növénykertészet. A fő gondom igazán az volt, hogy úgy gondoltam, túl kevés a két párkány ahhoz a mennyiségű palántához képest, amennyit én nevelni akartam (paprika, paradicsom, karalábé, karfiol, brokkoli, kelkáposzta).

De kénytelen voltam bent tűzdelni, és a kényszer találékonnyá tesz... A keltető tojástartóim nagy méretű műanyag tárolódobozokban voltak, azokat pedig társasjátékos dobozok tetejére tettem, hogy egy kis emelvényt kapjanak, és ne árnyékolja le őket az ablakkeret. Tűzdelés után viszont rengeteg műanyagpohárnyi palánta lett, azok már így nem fértek el.

Ezért fogtam magam, és - a háztartásomban már olyan alapfelszerelésnek számító anyagokból, mint a liszt meg a só - azaz ez esetben "15-ös deszkából", eszkábáltam egy ablakpárkány méretű fa emelvényt. Az alja két egymásra szögelt 5x5 -ös lécből áll, a párkány szélességében. Masszív, megemeli a palántákat, és megszámlálhatatlan mennyiségű pohár elfér rajta. Egész nap beragyog a nap a déli fekvésű ablakokon, mindent ki tudtam tűzdelni.

A fotón látható a végeredmény, illetve munka közben: a konvektoron vannak ideiglenesen a már kicsírázott, kihajtott növénykék, és amint olyan állapotba kerülnek, mennek szépen a poharakba, és megkezdik önálló életüket. Két ablakpárkány van azóta tele növényekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése