vasárnap, június 28, 2015

Kisbabás történet folytatása (II. rész)

Előző bejegyzésemben életem, illetve családom életének egyik fájdalmas emlékét meséltem el. Aki lemaradt róla, ide kattintva elolvashatja, utána érdemes visszatérni ehhez a bejegyzéshez, mert anélkül nem lesz értelme. 


***

Bármilyen szomorú és tragikus volt megélni azt az élményt, amiről meséltem itt , utólag - persze nem rögtön, hanem sok évvel később -sikerült más szemmel nézni. Akkoriban értelmetlennek találtam. Igazságtalannak. Egy igazságtalan csapásnak, amit nem érdemeltem, nem érdemeltünk meg. Büntetésnek, csak azt nem tudtam, miért? 

Miért pont mi? Miért pont velünk? Miért pont nekünk nem sikerült? Hol volt akkor az Isten, amikor történt?! 

Ma már, 23 évvel a történtek után talán elmondhatom, már tisztán látok... Már sok mindent értek. 

Íme a tegnap ígért folytatás. 

Érkezem a harmadik résszel is nem sokára, ahol egészen konkrétan azt mondom el, nekem milyen szemléletváltással sikerült feldolgoznom ezt az eseményt, hátha tudok segíteni vele hasonlót átélt családoknak.  



II. rész

Lassan tíz évvel ezelőtt azért kezdtem ételeket átalakítgatni, mert akkoriban még azt hittem, akkor leszek boldog, ha a külsőm "ideális" lesz. Ez a vágy űzött, hajtott gyerekkorom óta. A boldogságot kerestem, s valamiért annak eszközének szinte kizárólag a fogyást és az esztétikus megjelenést hittem.

Később egyre jobban tágult a világképem, szemléletem, egyre több történéssel kapcsolatban értettem meg az összefüggéseket. Rájöttem, hol  hibáztam, megértettem különféle események üzeneteit, megtanultam "fordítókulcsot" használni az engem érő "csapásokhoz", a fájdalomba, betegségbe, veszteségbe kódolt üzeneteket képessé váltam értelmezni.

Ekkor már tudtam, ez messze nem egy szép külső megjelenés utáni vágyról szól, itt már sokkal többről van szó. Elkerülhetetlen volt a műfajváltás szakácskönyvekről valami másra.

Ez a más lett a Lélekkönyvsorozatom, mert egy szűnni nem akaró belső késztetéstől indíttatva el kellett mondanom másoknak azokat a felfedezéseket, melyekre rájöttem, s amelyek végre elhozták az áhított boldogságot. És ez egyáltalán nem a fogyás volt. :)

Hogy hogyan változott meg a gondolkodásom, hogyan tudom most már én irányítani az életem, mi segített abban, hogy például a kistestvérünk elvesztését ma már ne értelmetlen veszteségként éljem meg, hanem megértéssel, az ezen felismerésekhez vezető utam a Lélekkönyvsorozat A végső megoldás? és a Tükör és árnyék című köteteiben olvasható.

A Lélekkönyvek július 5-ig 3800 forint helyett 1800 forintért, a Kilófaló alapszakácskönyv (benne az Orgona kúria titka c. önéletrajzi elemeket tartalmazó novellával) pedig 3450 forint helyett 1500 forintért kapható. Ekkora könyvakciónk egy évben egyszer van, ebben az évben most. 

Férjem Bernau Péter: "Hivatalok hálójában, avagy a sikeres ügyintézés mesterfogásai" című könyve is bekerült az akciós könyvek sorába egy hét erejéig: 3450 forint helyett 1300 forintért elérhető. Egyetlen hétig.

Mindenki, akinek a webáruházba leadott rendelése július 5-ig tartalmaz legalább egy db akciós könyvet is, nyereménysorsoláson vesz részt.




Miért éljünk félelemben, bizonytalanságban, boldogtalanul, ha a kérdéseinkre mások tapasztalatai alapján válaszokat, és ezáltal megoldásokat is kaphatunk? 

Csak a miénk a döntés, hogy a fájdalmas utat választjuk és maradunk egy helyben, vagy bátran szembenézünk életünk problémáival és szép sorban megoldjuk-e őket? 


Az írás befejező része hamarosan érkezik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése