szerda, október 22, 2014

Kolbász Expressz

Mai bejegyzésem a cím ellenére nem egy disznótorost szállító gyorsvonatról szól:)

   Történt, hogy gondoltam egyik hétvégén, kolbászt sütnék ebédre a családomnak, mert azt mindegyikük szereti. Venni nem akartam, disznót vágó ismerősünk továbbra sincs, aki eladásra gyártana, ahhoz pedig, hogy a teljes - bélbetöltős, házi készítős, több órás - folyamatnak egyedül nekiálljak, semmi kedvem nem volt. (Amúgy is elromlott a hurkatöltős húsdaráló, ha más nem, már ez eldöntötte a dolgot.)

A kolbászebédről mégsem akartam letenni, ezért megint rögtönöztem, kikevertem a kolbászhús masszáját a "nagykönyv" szerint (értsd: Kilófaló házi csodákban van a recept), aztán a kolbászkákat alufóliába töltve megformáztam, feltekertem, mint egy rétest, légkeveréses sütőben pedig 180 fok körül, vizet a "kolbászok" köré öntve kb. fél óra alatt megsütöttem. 

A végeredmény szerintem önmagáért beszél, ízre tiszta kolbász, látványra is, a bónusz az, hogy nem kell vesződni a bőrével (se a betöltéssel, se a megrágással :)), mert az nincs. Háziasszonyi szempontból pedig hihetetlen gyorsan elkészül. 

Családom körében osztatlan sikert aratott, úgyhogy ha valaki nagyobb mennyiséget szeretne lefagyasztásra, a módszer alkalmazható: fóliába tekerve nyugodtan le lehet fagyasztani és mindig annyit kisütni, amennyire épp szükség van. :)

Jó étvágyat, a hosszú hétvégén simán kipróbálható! :)

Utóirat: a sikeren felbuzdulva a hétvégén elkészült a fóliába tekerős hurka is.  Osztatlan siker az is. (Recept szintén a Házi csodákban)




A következő alkalommal annyit változtattam praktikus okok miatt,
hogy rövidebb kolbászokat gyártottam.

A légkeverés ellenére is kell vizet önteni a tepsibe, különben a
kisülő zsiradék odaég. 
Ez a csodás végeredmény-
senki meg nem mondja majd, hogy ez nem "igazi" bolti,
vagy disznótoros kolbász, hanem "csak" egy kis "expressz" hazai :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése